hästarna jag rider mest♥

Info om de hästar jag rider mest!

Då kan vi börja med den yngsta:

Namn: Mario
Född: 2005
Mkh: 1.20 cm



Mario är en underbart fin liten ponny som jag ridit nu i 1 år, Jag har jobbat stenhårt med denna grabb för att få honom bli en bra och trygg ridskoleponny. När han kom kunde han nästan ingenting men nu kan han, Gå i form, Gå över bommar utan att flyga över alla samtidigt, Hoppa, Backa, lugnat ner sin trav och galopp osv..
Han är nu en jättepigg och mysig ponny som har sina hyss, går ridskola för barn mellan 4-12 år och det är ju inte så mycket krav på den rifningen så då skrittar han runt fint.





Namn: Rookie
Född: 2003
Mkh: 160 cm


Rookie är en snäll häst som är rolig att rida, Rookie rider jag endast på ridplan med och jobbar med dressyren.
Rookie har jag ridit i nu 2 månader 3 gånger i veckan och allt rullar på det går bara bättre och bättre för varje gång. Han är riktigt fin och lugn att rida kan bli lite het eller hur man ska säga i galoppen. Han försöker aldrig slänga av någon eller nått liknande. Jag tror Rookie kommer bli riktigt fin i dressyren bara man får ner farten på galoppen så äre toppen!.


och sen har vi ponnyn jag som kommer i maj! ♥


Namn: Puccini som då kallas Putte
Född: 1997
Mkh: 137 cm



Puccini är nog en av de roligasre ponnysarna jag ridit helt underbar men samma där som för mario han har sina hyss och vill testa sin ryttare så med honom måste man vara bestämd men ändå mjuk i handen så han inte drar iväg. Jag länktar otroligt mycket till Puttson kommer!! ♥



oxå får jag inte glömma den sööta ponnyn som jag tävlat och vill tävla mer!

Namn: Ronja Amira
Född: 1999
Mkh: kring 142 kanske



Amira är en skitfin hoppponny som alltid satsar allt men ibland lite för mycket. Hon är jättesnäll och fin att rida kan dock vara lite seg i dressyr o vanlig skolridning men när uteritter och hoppning kommer så blir hon en helt annan ponny skitpigg och springer järnet. Jag har ridit Amira mycket i sommar och på skolridningar och hoppningar även gått en dressyr kurs med henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0