Ligist o Pål ♥

Lägger in lite infoo om Ligist och Pål också eftersom jag kommer börja rida dom lite oftare nu! :)

Tycker vi ska börja med den minste!

Namn: Ligist
Född: kommer inte ihåg han är inte så gammal iaf.
Ras: Shetlands ponny


Ligist är en sööt rätt så pigg liten shettis som kommer från en 4H klubb i uppsala om jag minns rätt. Ligist är jättesnäll liten ponny som testar sin ryttare. Jag är dock lite stor för honom men han måste röra på sig och kräver en bestämd ryttare som han inte lyckas slänga av. Han har fin skritt,trav o galopp, han bockar varje gång men fattar galopp haha sött. Red honom idag och det gick bra kommer nog rida honom vidare och kanske fixa till honom lite så han slutar med hyssen osv.. så min lilla syster kan börja rida han.

________________________________________________________________________________________________

Namn: Pål
Född: 92 elr 91




Pål är en jättefin ponny men har tyväär ingen bra uooväxt hos tidigare ägare. När han kom var han rätt för allt hade nästan aldirg varit inne i en box och fick knappt någon mat. så nu har han kommit till paradiset med massa mat och kärlek. Pål har jag endast ridit 2 gånger och fler gånger blir det. Pål är inte utbildad eller nått så vi jobbar lite på det nu ( volter, serpentiner, snett igenom osv.. ) Pål hittar aldig på några bus och kan ibland vara jätte lat och ibland pigg,de varierar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0